⋆⋆⋆⋆⋆
A könyvben összegyűjtöttem azokat a módszereket, tanácsokat és tippeket, amik szükségesek ahhoz, hogy egy fiatal, pályakezdő grafikus sikeres lehessen idővel. A márkaépítéstől kezdve, az ügyfélszerzésen és árazáson át megmutatom ennek a szakmának az üzleti részét, hogy ne csak jó grafikus legyél, hanem sikeres vállalkozó is.
6990 Ft
vagy e-book formában 3 490 Ft-ért
Megtalálni a helyed a piacon
A selfbrand építés és a stratégia alkotás segít abban, hogy felfedezd a saját lehetőségeid.
Jobb ügyfeleket szerezni
A jó ügyfél-kommunikáció az első lépés afelé, hogy te válogass az ügyfelek között.
Magasabb árakon dolgozni
Az, hogy mennyiért dolgozol nem csak egy szám. Ha ezt megérted, akkor magasabb lesz a szám.
Összerakni egy remek portfóliót
A portfóliód az első kapcsolódási pont az ügyféllel, itt dől el, hogy van-e esélyed.
Fiatal, pályakezdő grafikusként azt hittem, hogy csak szép logókat kell tervezni egy sikeres karrierhez. Szépen lassan rá kellett jönnöm, hogy ez csak a nulladik lépés. Számtalan olyan problémával találtam magam szembe, amiről elég lett volna olvasni, hogy elkerüljem vagy megoldjam. Ezt a könyvet lényegében a sok évvel ezelőtti énemnek írtam, aki még semmit sem tudott a selfbrand építésről, alulárazta magát és nem tudott ügyfeleket szerezni.
Fiatal grafikusoknak
Pályakezdő grafikusoknak, akik szeretnének minél előbb saját vállalkozásba fogni.
Diákoknak, hallgatóknak
Grafikus oktatásban résztvevőknek, akik szeretnék kiegészíteni az iskolában hallottakat.
Szintlépőknek
Azoknak, akik nem tudják még, hogyan lehetne szintet lépni a karrierjükben és iránymutatásra van szükségük.
Tehetséges művészeknek
Azoknak, akik még nem képesek a tehetségüket kamatoztatni a piacon, mert hiányzik az üzleti szemléletmód.
Kreatív vállalkozóknak
Nem csak grafikusoknak. Hasznos lehet minden leendő vállalkozónak, hiszen olyan témákkal foglalkozom, amik univerzálisak.
A könyvből készült egy ingyenesen letölthető, rövidített verzió, hogy biztosan tudd, neked való ez a könyv.
A könyvben elmesélem hosszan, vagy éppen röviden, hogyan jutottam el ennek a könyvnek a megírásához. Mik voltak azok a fordulópontok, felismerések és hibák a karrieremben, amik előtt te is ott állsz. Milyen kérdéseket kell feltenni magadnak és milyen döntéseket kell meghozni mint fiatal, pályakezdő, feltörekvő grafikus.
Ezen a piacon már aligha elég tehetségesnek és jó művésznek lenni. Ha sikeres szeretnél lenni, szakíts azzal a felfogással, hogy elég csupán szép arculatokat és weboldalakat tervezni. Nem csak grafikus vagy, hanem vállalkozó is. Azt szokták mondani, hogy a művészek nem értenek az üzlethez. Abban fogok segíteni, hogy erre rácáfolj, mert az üzleti élet lehet sokkal közérthetőbb és emberibb.
Nem mindegy, hogy kinek a tanácsait fogadod meg, ha a karriered a tét. Kicsit mesélek arról, hogy honnan indultam, merre jártam és látni fogod, hogy nem vagyok más, csak előrébb járok mint te.
A grafikus szakmát alkalmazottként és szabadúszóként is tudod végezni, de nem mindegy melyiket választod. Megtudhatod, milyen skillekre lesz szükséged és milyen áldozatokat kell hoznod.
Egy sikeres vállalkozás első lépése a branding. Megismerheted, hogyan kell pozicionálni magad grafikusként, illetve kikkel és hogyan kell kommunikálni.
A portfóliód ad el, ezért nagy figyelmet kell rá fordítani. Megmutatom, hogyan érdemes összerakni egy portfóliót és milyen gyakori hibák vannak, amiket ne kövess el.
Az egyik legnehezebb feladat egy fiatal grafikus számára az ügyfélszerzés. A könyv segít abban, hogy megtaláld, hol vannak a te ügyfeleid és hogyan tudod felkelteni a figyelmüket.
Az ügyfelet nem csak megszerezni kell, hanem meg is tartani. Mind a kettőhöz nyújt segítséget a könyv hiszen az első meetingtől a prezentációig ad tanácsokat, hogyan kommunikálj az ügyfeleddel.
Vajon mennyit érsz a piacon? Ez a fejezet azt a kérdést feszegeti, hogy milyen módszerrel kell megszabni az árakat és azokat, hogyan fogadtassuk el az ügyféllel.
Ha már tudod, hogyan kell megtervezni egy arculatot vagy nyomdakészen leadni egy kiadványt, akkor itt az ideje ezt a tudást piacra vinni. Ehhez azonban ennyi még nem elég. A könyv ezen a ponton lendít át, hogy sikeres grafikus lehess.
⋆⋆⋆⋆⋆
Szia Mátyás. Nem bántam meg hogy a könyvedet megvettem, nagyon jó és érdekességeket taglalsz benne, ami kezdőként megkönnyíti az első szakaszokat. Vannak tanácsok benne és ötletek amiket megfogadok és ígyekszek hasznosítani a munkám során és remélem a jövőben is lesz még hasonló tartalmú kiadványaid amiket olvashatok.
Erik.
Ahogy Mátyásnak, úgy nekem is jól jött volna juniur grafikusként egy ilyen útmutató. Az évek során én is hasonló tapasztalatokra tettem szert és ez a kb. 170 oldalas írás csak megerősített abban, hogy jó úton járok. A könyv olvasmányos, éppen csak annyi szakzsargont használ, hogy ne zökkentsen ki.
Ha rajtam múlna, minden frissen végzett grafikusnak útravalóként ajándékba adnám a bizonítványa mellé.
Összeszedett, jól felépített, hasznos könyv. Bárcsak olvashattam volna hasonlót, mikor elkezdtem dolgozni. Számomra nem tartogatott olyan sok újdonságot (több, mint 10 éve grafikus vagyok, ebből 2 éve vállalkozó), de megerősített és jó megoldások felé terelt állandó bizonytalanságot okozó kérdésekben, mint az ügyfélkezelés, kommunikáció, árazás. Szuper volt olvasni, és mint korábbi King of the Layers néződ, podcast hallgatód, vicces volt ráeszmélni, hogy Szabó Mátyás hangján kelnek életre a sorok a fejemben. :)
Nagyon jó tanácsokkal, lényeges tartalommal. Csak ajánlani tudom.
6990 Ft
vagy e-book formában 3 490 Ft-ért
Karrierem során vezettem már csapatot reklámügynökségben és voltam art director piacvezető TV társaságnál. Jelenleg szabadúszóként kis- és középvállalkozásoknak segítek márkát építeni. Sok évvel ezelőtt létrehoztam a King of the Layers Youtube csatornát, ami rengeteg fiatal grafikusnak segített a fejlődésben. Idővel élő- és videókurzusokkal is kiegészült a tevékenységem.
Rendelés külföldre
A rendszer jelenleg csak magyar címekre tud szállítani. Ha más országba szeretnél rendelni kérlek keress meg e-mailben a hello@szabomatyas.hu címen.
Oktatási intézményeknek
Ha a jövő grafikus generációját oktatod egy középiskolában vagy egyéb oktatási intézményben és szeretnél egy “közösségi példányt” a diákok számára, írj egy email-t a hello@szabomatyas.hu címre.
A logisztikai feladatokat a BJ Shopline végzi
Add meg az email címed, hogy megkapd a rövidített verziót.
Jelöld be, hogy átveszed június 1-én a Kastnerben a második Portfólió esten és 1500 forint kedvezményt kapsz a könyv árából!