icon-dark

hello@szabomatyas.hu

Nem kell nagyobbra venni a logót

⋆⋆⋆⋆⋆

4.85

A könyvben összegyűjtöttem azokat a módszereket, tanácsokat és tippeket, amik szükségesek ahhoz, hogy egy fiatal, pályakezdő grafikus sikeres lehessen idővel. A márkaépítéstől kezdve, az ügyfélszerzésen és árazáson át megmutatom ennek a szakmának az üzleti részét, hogy ne csak jó grafikus legyél, hanem sikeres vállalkozó is.

Találd meg a helyed a piacon

Vajon van hely még egy kreatívnak a piacon? Mi lehet az, amivel te ki tudsz tűni?

Szerezz jobb ügyfeleket

Mindenki ilyen olcsó és nehéz ügyfelekkel találkozik vagy neked kell valamin változtatni?

Dolgozz magasabb áron

Tényleg azért dolgoznak veled mert olcsó vagy? Hogyan lehet árat emelni ügyfélvesztés nélkül?

Építs portfóliót

Eleve milyen projekteket rakj a portfóliódba? Hogyan építsd fel? Behance vagy saját weboldal?

Kommunikálj meggyőzőbben

Ha rossz irányba akar menni az ügyfél, hogyan győzd meg arról, hogy a te ötleted sokkal jobb?

Építs self-brandet

Mi az, amitől egyedi és nehezen másolható vagy? Ha megvan, akkor hogyan mutasd ezt meg?

A végrehajtói szerep leszerepelt

Az, ami sok évvel ezelőtt még olyan specialisták kiváltsága volt, mint a grafikusok, az mára mindenki számára könnyen elérhető. Az ügyfelek olyan tervezőknek és kreatívoknak fizetnek szívesen, akik helyettük gondolkodnak. Olyan grafikusokkal dolgoznak szívesen, akik többek, mint grafikusok és nem csak végrehajtják a kéréseket, hanem ők mondják meg, hogy milyen  legyen egy logó és kiknek tervezzük a weboldalakat. 

Kiknek szól a könyv?

Fiatal, pályakezdő grafikusként azt hittem, hogy csak szép logókat kell tervezni egy sikeres karrierhez. Szépen lassan rá kellett jönnöm, hogy ez csak a nulladik lépés. Számtalan olyan problémával találtam magam szembe, amiről elég lett volna olvasni, hogy elkerüljem vagy megoldjam. Ezt a könyvet lényegében a sok évvel ezelőtti énemnek írtam, aki még semmit sem tudott a selfbrand építésről, alulárazta magát és nem tudott ügyfeleket szerezni. 

Junior grafikusoknak

Pályakezdő grafikusoknak, akik szeretnének minél előbb saját vállalkozásba fogni.

Diákoknak és hallgatóknak

Grafikus oktatásban résztvevőknek, akik szeretnék kiegészíteni az iskolában hallottakat.

Szintlépőknek

Azoknak, akik nem tudják még, hogyan lehetne szintet lépni a karrierjükben és iránymutatásra van szükségük.

Kreatív vállalkozóknak

Nem csak grafikusoknak. Hasznos lehet minden leendő vállalkozónak, hiszen olyan témákkal foglalkozom, amik univerzálisak. 

Ha nem elég, hogy jó grafikus vagy, emellett sikeres vállalkozó is akarsz lenni.​

A könyvben elmesélem hosszan, vagy éppen röviden, hogyan jutottam el ennek a könyvnek a megírásához. Mik voltak azok a fordulópontok, felismerések és hibák a karrieremben, amik előtt te is ott állsz. Milyen kérdéseket kell feltenni magadnak és milyen döntéseket kell meghozni mint fiatal, pályakezdő, feltörekvő grafikus. 

Ezen a piacon már aligha elég tehetségesnek és jó művésznek lenni. Ha sikeres szeretnél lenni, szakíts azzal a felfogással, hogy elég csupán szép arculatokat és weboldalakat tervezni. Nem csak grafikus vagy, hanem vállalkozó is. Azt szokták mondani, hogy a művészek nem értenek az üzlethez. Abban fogok segíteni, hogy erre rácáfolj, mert az üzleti élet lehet sokkal közérthetőbb és emberibb.

Tartalomjegyzék

Nem mindegy, hogy kinek a tanácsait fogadod meg, ha a karriered a tét. Kicsit mesélek arról, hogy honnan indultam, merre jártam és látni fogod, hogy nem vagyok más, csak előrébb járok mint te. 

A grafikus szakmát alkalmazottként és szabadúszóként is tudod végezni, de nem mindegy melyiket választod. Megtudhatod, milyen skillekre lesz szükséged és milyen áldozatokat kell hoznod.

Egy sikeres vállalkozás első lépése a branding. Megismerheted, hogyan kell pozicionálni magad grafikusként, illetve kikkel és hogyan kell kommunikálni. 

A portfóliód ad el, ezért nagy figyelmet kell rá fordítani. Megmutatom, hogyan érdemes összerakni egy portfóliót és milyen gyakori hibák vannak, amiket ne kövess el. 

Az egyik legnehezebb feladat egy fiatal grafikus számára az ügyfélszerzés. A könyv segít abban, hogy megtaláld, hol vannak a te ügyfeleid és hogyan tudod felkelteni a figyelmüket. 

Az ügyfelet nem csak megszerezni kell, hanem meg is tartani. Mind a kettőhöz nyújt segítséget a könyv hiszen az első meetingtől a prezentációig ad tanácsokat, hogyan kommunikálj az ügyfeleddel.

Vajon mennyit érsz a piacon? Ez a fejezet azt a kérdést feszegeti, hogy milyen módszerrel kell megszabni az árakat és azokat, hogyan fogadtassuk el az ügyféllel. 

Azok szerint, akik már olvasták

Eördögh Andrea Bianka
Reviewer
5/5

Még nem olvastam végig, de Zseniális, már most rengeteg dologra rámutatott nekem. Talán egy dolgot tennék hozzá pluszba, ami Fontos: az Önismeret. Bár azok az analízisek, áttekintések, ami egy brand építéséhez kell, valamilyen szinten hasonlóak az Önismereti úthoz használt eszközökhöz, csak maximum más a neve. Hálás vagyok ezért az anyagért, köszönöm az összes grafikus nevében a tapasztalataid információját. Minden jót és így tovább!

Ennyi idővel ezelőtt: 10 hónap
Juhász Bence
Reviewer
5/5

Mindig is óckodtam attól, hogy magyar könyvet vásároljak ebben a témában, mert amikkel találkoztam egyszerűen mind elavultak voltak. Itt is inkább Mátyás személye volt a döntő abban, hogy megrendeljem a könyvet. Nem kellett csalódnom. Remek kis olvasmány lett és azoknak is ajánlom akik nem a kreatív piacon tevékenykednek. Külön tetszik, hogy helyet kapott a humor, az önfejlesztés és nem csak egy tankönyv szagú statisztikagyűjteményt kaptam.

Ennyi idővel ezelőtt: 11 hónap
Névtelen
Reviewer
5/5

Lendületes és olvasmányos, nagyon-nagyon sok hasznos infóval és gondolatindítóval, amire kezdőként nem feltétlenül gondolna az ember a karrierindítás tengerében!

Ennyi idővel ezelőtt: 11 hónap
Erik Vajdos
Reviewer
5/5

Szia Mátyás. Nem bántam meg hogy a könyvedet megvettem, nagyon jó és érdekességeket taglalsz benne, ami kezdőként megkönnyíti az első szakaszokat. Vannak tanácsok benne és ötletek amiket megfogadok és ígyekszek hasznosítani a munkám során és remélem a jövőben is lesz még hasonló tartalmú kiadványaid amiket olvashatok.
Erik.

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év
Gábor Gergály
Reviewer
5/5

Ahogy Mátyásnak, úgy nekem is jól jött volna juniur grafikusként egy ilyen útmutató. Az évek során én is hasonló tapasztalatokra tettem szert és ez a kb. 170 oldalas írás csak megerősített abban, hogy jó úton járok. A könyv olvasmányos, éppen csak annyi szakzsargont használ, hogy ne zökkentsen ki.
Ha rajtam múlna, minden frissen végzett grafikusnak útravalóként ajándékba adnám a bizonítványa mellé.

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év
Brigitta
Reviewer
5/5

Összeszedett, jól felépített, hasznos könyv. Bárcsak olvashattam volna hasonlót, mikor elkezdtem dolgozni. Számomra nem tartogatott olyan sok újdonságot (több, mint 10 éve grafikus vagyok, ebből 2 éve vállalkozó), de megerősített és jó megoldások felé terelt állandó bizonytalanságot okozó kérdésekben, mint az ügyfélkezelés, kommunikáció, árazás. Szuper volt olvasni, és mint korábbi King of the Layers néződ, podcast hallgatód, vicces volt ráeszmélni, hogy Szabó Mátyás hangján kelnek életre a sorok a fejemben. :)

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év
Nikoletta Csajági
Reviewer
5/5

Nagyon jó tanácsokkal, lényeges tartalommal. Csak ajánlani tudom.

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év
Ágnes
Reviewer
5/5

Hiánypótló volt :)

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év
Erika Szabó
Reviewer
5/5

A grafikusoknak szóló, hiánypótló szakirodalom nemcsak érdekességekkel és gyakorlati tapasztalatokkal teletűzdelt olvasmány, de remek iránymutatást is ad azoknak a grafikusoknak, akik alkalmazottként vagy szabadúszóként még keresik a helyüket. Nagyon tetszett a könyv!

Ennyi idővel ezelőtt: 1 év

Ki vagyok én?

Karrierem során vezettem már csapatot reklámügynökségben és voltam art director piacvezető TV társaságnál. Jelenleg szabadúszóként kis- és középvállalkozásoknak segítek márkát építeni és digitális termékeket tervezni.

Sok évvel ezelőtt létrehoztam a King of the Layers Youtube csatornát, ami rengeteg fiatal grafikusnak segített a fejlődésben. Idővel élő- és videókurzusokkal is kiegészült a tevékenységem, majd egyéni mentorálással és tanácsadással is.

Ekkor jött a könyv ötlete is, mert a legtöbb kezdő kreatívnak nem szakmai, hanem üzleti problémái vannak. 

Nem kell nagyobbra venni a logót

⋆⋆⋆⋆⋆

4.85

A könyvben összegyűjtöttem azokat a módszereket, tanácsokat és tippeket, amik szükségesek ahhoz, hogy egy fiatal, pályakezdő grafikus sikeres lehessen idővel. A márkaépítéstől kezdve, az ügyfélszerzésen és árazáson át megmutatom ennek a szakmának az üzleti részét, hogy ne csak jó grafikus legyél, hanem sikeres vállalkozó is.